Już niebawem Dzień Babci i Dzień Dziadka. Masz już prezenty, a może jeszcze szukasz? Najlepszymi będą Twoje wiedza i czas! Seniorzy narażeni są na pułapki zakupowe nie tylko w realu, ale także w internecie. Cyberoszuści czyhają na seniorów aktywnych w sieci, dlatego obejrzyj wspólnie z bliskimi webinar „Na co uważać, żeby nie stracić danych i pieniędzy”. Przypominamy również o najważniejszych prawach konsumenta – istotnych w przypadku zawarcia umowy podczas pokazu handlowego.

Zaproszenia na bezpłatne badania lub spotkania w sanatoriach, które okazują się pokazami handlowymi – to zmora seniorów.

Nieuczciwi przedsiębiorcy wiedzą, jak manipulować, wmówić „rezygnację” z praw i naciągnąć na ratalny zakup.

Jak uchronić się przed pułapką?

  • Nie podpisywać dokumentów pod presją.
  • Na ewentualne badanie pójść z kimś bliskim.

Ile czasu ma konsument na odstąpienie od umowy?

  • 30 dni na odstąpienie od umowy zawartej na nieumówionej wizycie w domu lub na wycieczce
  • 14 dni na odstąpienie od innych umów, np. zawartych na pokazie, podczas umówionej wizyty w domu, przez telefon

Pamiętaj!

  • Przedsiębiorca nie ma prawa przyjąć płatności przed upływem terminu na odstąpienie od umowy zawartej na pokazie, wycieczce lub nieumówionej wizycie.
  • Obowiązuje zakaz zawierania umów finansowych podczas pokazu lub wycieczki. Podpisana w tej sytuacji umowa, np. pożyczki, jest nieważna!
  • I najważniejsze – nikt nie może odebrać konsumentowi jego praw – nawet poprzez podpisane przez konsumenta oświadczenie!

Uważaj!

Przedsiębiorcy szukają sposobów na obejście prawa i proponują odwiezienie seniora do domu i podpisanie tam umowy!  

Sięgnij po więcej z bliskimi:

Posłuchajcie podcastu „Najdroższe garnki świata, czyli senior na pokazie”

Obejrzyjcie webinar „Asertywność na pokaz?”

Weźcie udział w webinarze „Bezpieczny senior – jak nie dać się oszukać w Internecie” już w najbliższy poniedziałek 22 stycznia o godz. 17:00 – wcześniejsza rejestracja i informacje na stronie KNF

Przeczytajcie i wracajcie: prawakonsumenta.uokik.gov.pl

A już wkrótce na uokik.gov.pl do pobrania ulotki „Badanie na pokaz? Uważaj!”

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
22 55 60 246
biuroprasowe@uokik.gov.pl
X: @UOKiKgovPL
Instagram: @uokikgovpl


Pomoc dla konsumentów:

Infolinia konsumencka: 801 440 220 lub 222 66 76 76
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Inspekcja Handlowa
Europejskie Centrum Konsumenckie: 22 55 60 600 – sprawy transgraniczne dotyczące państw UE, Norwegii, Islandii i Wielkiej Brytanii


Pliki do pobrania

Post Navigation