W Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Białymstoku konsumenci mogą otrzymać poradę w sprawie dotyczącej sprzedaży, usług, wady towaru, składania reklamacji, korzystania z gwarancji i innych praw konsumenta, a także działalności kontrolnej Inspekcji Handlowej.
Porada nie może dotyczyć spraw wyłączonych z działalności Inspekcji Handlowej:
- przedsiębiorców działających na terenach zamkniętych, podlegających ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, Ministrowi Obrony Narodowej i Ministrowi Sprawiedliwości;
- przedsiębiorców wytwarzających energię elektryczną lub ciepło, lub prowadzących hurtowy lub detaliczny handel energią elektryczną, paliwami gazowymi lub ciepłem;
- przedsiębiorców produkujących paliwa;
- banków oraz prowadzonej przez nie działalności bankowej;
- ubezpieczeń oraz działalności ubezpieczeniowej;
- usług pocztowych i telekomunikacyjnych;
- usług pośrednictwa finansowego;
- usług informatycznych;
- usług naukowo-badawczych;
- usług w zakresie edukacji;
- usług w zakresie ochrony zdrowia i opieki społecznej;
- nawozów i środków wspomagających uprawę roślin.
Poradę można otrzymać w następujący sposób:
1) osobiście: w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Białymstoku przy ul. Żelaznej 9 lok. 1U pokój nr 1 (Wydział Prawno-Organizacyjny i Ochrony Konsumentów), a także w delegaturach: w Łomży (ul. Księcia Janusza I/1) i Suwałkach (ul. Noniewicza 91),
poniedziałek w godzinach od 8:00 do 17:00
wtorek – piątek w godzinach od 7:30 do 15:30
2) telefonicznie: pod numerem 85 742 80 52 (Białystok), 86 216 51 54 (Łomża), 87 566 48 37 (Suwałki).
3) za pośrednictwem poczty elektronicznej: inspekcja.handlowa@bialystok.wiih.gov.pl